Saturday 19 March 2011

Perubahan semestinya menuntut pengorbanan............

Assalamualaikum..


      Ini adalah post pertama yang saya..Excited sangat2.. HAHA.  teringin nak menjadikan blog ini pulak satu keje baru... selaku bdk yg dh 3 bulan keluar dari skolah..hehe.. susa jugak mengarang blog nie....first post saya ini ingat nak bercerita lah sedikit tentang hobi saya sejak berhenti dari alam persekolahan ni...HAHA.. nk taw??? 

       sejak  abes je skola, mmg jadi blur, otak tak tau nk buat apa.. asyik2 tgk tv, fb, tlg ibu(ni yg tk tahan ni), tdo n byk keja2 melepak..sbb tu, mula la nk cari hobi baru..hmmm.. dan saya mula la bukak plak youtube cari lagu2 kpop ni... mmg la menarik.. sampai agak addicted dengar lagu2 kpop ni..apa saja latest kpop msti tak lpskan peluang untuk masukkan dalam phone... saya akui memang syok.. tapi bila dah jadi camtu, susah pulak nak buang tabiat tu...entahla...bukan tu je sanggup bersengkang mata malam2 untuk tengok drama2 korea..tapi bagi saya, saya tak la addicted cam orang lain.. ada yg lagi teruk punyer...hehe..
FT Island


Beast
2pm
    tapi dari situla menyebabkan lama2 dah jadi leka.. memangla kalau stakat d/load bukan kena bayar pun.. tak de istilah habes duit...tapi kan lebih bagus kalau kita buat sesuatu yang lebih berfaedah dari itu... ibu n ayah saya pun dah mula la marah2.. sikit2 korea.. macam la boleh dapat..HAHA.. yup!! mmg saya sendiri akui, mimpilah camne pun takkan dapat punye... macam saya minat kat abang sorang ni la...
ashraf  muslim.. yang pasti tak dapat..HAHA..



dan dari saat itulah , saya mula berfikir untuk perubahan yang INSYAALLAH akan saya lakukan..satu demi satu lagu kpop akan mula saya buang... memang sukar... tapi mungkin kalau saya korbankan ini, banyak lagi perkara yang saya boleh buat...ayah selalu cakap, "ada masa lepas spm ni, hafal la surah surah yang mane patut, dari dok dengar lagu2 kpop tu..." n lagi satu pada masa yang lain , "maut tak lupakan kita, jadi buatnye tengah dengar lagu ataupun tengok cite korea , mati... di mana tempat kita?" n of cos, sume tu tertuju pada saya.. dan janji saya, insyaALLAH, saya akan berubah... btul kate ayah, mati tak kenal nanti.. berubah mulai sekarang... insyaAllah, dengan masa yang berbaki sebelum abesnya cuti ini..
saya janji saya akan berubah....lepas abis je post nie.. abesla sume lagu2 tu... tade yang lebih rugi dari lalai mentaati perintah ALLAH...
SAYA JANJI... cubalah, mungkin susah tapi usaha untuk berubah, pasti ada ganjarannya...

cukup cukuplah dengan lagu korea yang ada dalam phone saya dan dah tiba masa untuk buang kesemuanya....dah tiba masanya untuk saya membuat satu perubahan ke arah perkara yang diredai ALLAH... insyaALLAH....

ingatlah semula tujuan kita semua dilahirkan ke atas muka bumi ini...