Sunday, 3 April 2011

kesah aku, lipas , dan majalah ujang

Assalamualaikum..

majalah ujang
lipas



Alkisahnya bermula malam tadi, apabila saya naik ke atas dah nk tid0 pun. Dengan perasaan mengantuk yang terlebih sudah, disebabkan kerajinan yang teramat sangat pada siang harinya. Menvakum kereta ayah maklumlah ayah nak balik hari ni, kalau nmpk tk jaga kete, kna la kmi smua.,tolong ibu masak2, sidai kain dan petang tu plak berjalan2 meronda bersama ibu, kL, kC, opah n adek di sekitar pekan manjung.

  Dari bawah kedengaran suara ibu: kak ngah..!!! nk tido tu , spray nyamuk dulu.. tanpa byk bicara, saya pun mengambil shieldtox attack dan sembur sekuat hati di keseluruhan bilik.. hmm.. dan muncullah binatang yg paling saya geli..euwwwwww. lipas kaw..dan apa lagi sembur pulak sekuat hati pada lipas tu.. merata-rata la lipas tu berlari2. mungkin tak tahan dengan bau yang menusuk hidung ke tekak. dan tak sempat mencapai apa2 bnda untuk dijadikan penumbuk kpada lipas tu supaya cepat mati, saya terjumpa majalah ujang kepunyaan adek. maaf dek, keselamatan kak ngah lebih penting dari majalah ujang. dan apa lagi dengan lipas yang berlari sambil saya pulak mengejar sampai terjerit2 la.malu kat jiran2, dh pkul 12 kowt wk2 tu. dan akhirnya, mati kau lipas...tergedik2 la lipas tu kena pukul dengan majalah ujang. 


hooraaayyyy!!! berjaya jugak MEMBUNUH seekor lipas... mwahaha..

macam phsyco sangat je nak bunuh sekor lipas. haha.. yang penting lipas mati, saya hidup. berguna jugaklah majalah ujang, selain dibaca, boleh jugak jadi pembunuh lipas.. keh3.. itu je untuk dikongsi.