Friday 1 April 2011

Permulaan yang baik untuk hari yang indah

Assalamualaikum...


   Wuhuuu....Lame giler tk post dlm blog neh.. Huhu.. Almaklumlah semenjak ayah p Umrah nie, cik bb dh tiada bsama saya, dan terpaksalah menyepikan diri tanpa khabar atau berita. nk post blog kt umah cik cc plak, segan, hari2 ramai orang. lagipun kena cas an, jadi masa itu emas. hanya perkara penting je la yg buat kat c2.. dah cakap banyak, citenye tak mula2 lagi.. hmmm...
cik bb yang sudah nyampah pd org yg memanaskan dy hari2.
cik cc yg tak kesah betapa panasnye dy, asal masyukk.

 Ingat tak post yg sblum ni? psl spm kn.. result yg begitu lame tk keluar2 sampai tak ade keje nak buat.. hehe..tp untuk permulaannye, tak sanggup nak cite pasal tu. cite la dahulu, detik2 cemas yang saya hadapi pada pagi result yang bakal keluar.. hehe.. lwk pun ade.. dsebabkan ayah p umrah, jadi amek result un ngn ibu aje la.. wk2 nk siap2 msuk kete dh, ibu tgk muke saya.. ibu kte: kak ngah, knape dgn muke kmu? berselopong dengan bedak.  dan disebabkan hal itulah, saya pun terpaksa masuk kembali dalam rumah (maklumlah, tangan dah mengetar nak amek result) hihi..dalam kete un, ibu dah ckp lg sekali, camne pun result kamu, terima dengan hati yang terbuka.. saya diam aje. tp alhamdulillah, hr sebelum tu dah doa, apa pun yang dapat, minta supaya ALLAH, redhakan hati saya.. 

  Dh nmpak cikgu , makin la gelabah.. jalan pun rasenye macam tak betul.. hehe.. sampai je kt tempat nak amek result, tunggu ajela.. tapi sebelum dapat result tu di tangan dah tau sbnarnye. (kt atas mja ckgu, ada senarai nama pelajar kelas  yang dapat result). saya dapat 9A.. alhamdulillah. syukur sangat2.. hoho..(sbnrnye ada 1B+) but still 9A. inilah keseronokannya amek 10 subjek.. huhu.. jadi saya syorkan pada anda2 semua, amekla 10 subjek. ngee~ apa yang lebih buat saya rasa syukur lagi, tak pernah sangka biology yang saya rase mcm susa, tak bole nk jadi senang(slalu dapat D, E n G. cme wk2 trial mrasa C, itupun cukup makan). merasa jgak A-. hehe. 

  Dsebabkan krinduan yang tebal tahap buku 500 pages kt skola, saya un stay la kt skola, sampai pkul 12.30. bukan senang nak ronda skola.. tmbh2 mse study kt situ. nmpak je cikgu, dah rase serba salah nak meronda(baik sangat la konon) kalau nak ponteng, cubala ponteng secara baik sikit. tak dtg skola trus ke, teman kwn g klinik kesihatan ke.. bkankah itu ponteng tahap atasan sikit. ini tak, teruk2 datang skola, nk panjat plak pagar tu(mcm makcik kuat bebel plak).

  Berbalik pada topik tadi, balek aje uma, ibu cite la, ramai jgk la yang ucap tahniah pada saya.. terima kasih sangat2, tak boleh mention semua, sebab semuanya ada jasanya masing2. tk perlu nk mention d blog. sbb klaw ad yg ttinggal, pasti ada yang terasa. tapi, yang paling tak tahan, encik muhaimin( adek kecik berusia 9 tahun) trus cek dwet yang ada dlm tabung, bila ibu mention, saya dpt 9A.bkn nk tmpg seronok, risau lagi ada.

isi2 perjanjian bersama encik muhaimin:
aiskrim menurut muhaimin bakal dimiliki kakaknye sehingga mengorek tabung

1. 9A atau 10A adek belanja k ngah , wall's selection atau wall's selection gold
walaupun sedap, tapi muhaimin tahu kakaknye menuntut yg d ats

2.8A bermakna hanya cornetto biasa cam dlm tv
memang satu penurunan yang amat drastik apabila 7A atau kurang darinya. hanya diberikan ini.

3. kurang dari itu bermakna hanya aiskrim berharga 20sen dari pakcik van skola dia.
4. adek nak rasa jgak, kalau belanja di no 1 dan no 2.

dan sekarang saya masih dalam proses tuntutan perjanjian. cepat la bagi dek.. kak ngah tuntut janji..HAHA..syok btul ngn bdk kecik neh.